The Man Squad – What’s In A Man?

Interactieve spoken word performance om het begrip mannelijkheid breder te maken

Mannen zijn agressief, competitief en starten oorlogen. Als we de negatieve berichtgeving in de media moeten geloven zou de wereld beter af zijn zonder mannen. Maar is dat zo? Tim van den Heuvel, Ivan Words, Rashif El Kaoui en Amro Kasr, aka. The Man Squad, staan op om het begrip mannelijkheid breder te maken. Een man mag stoer én zacht zijn, zonder gelijk een macho of seksloze zorglieverd te worden.

Het project is een cross-over van spoken word, theater, lecture performance, poëzie en meer. Een gelaagde, verrassende performance van hoge kwaliteit die verschillende werelden en mensen verbindt en aanspreekt. Per duo treden de mannen op (in verschillende samenstellingen). Ze delen hun verhaal maar bevragen ook elkaar en het publiek over het man-zijn. Dit zorgt voor een interactieve performance waarbij ze samen met het publiek de complexiteit van mannelijkheid vieren.

The Man Squad speelt overal: van festival tot klaslokaal, van buurthuis tot congres. Bij elke uitvoering treden twee van de vier mannen op, minimaal 30 minuten en maximaal een uur. Dit kan op maat worden gemaakt naar aanleiding van de wensen van de organisatie/locatie.

Neem voor meer informatie contact met ons op.

The Man Squad is een productie van Het Zuidelijk Toneel, Stage-Z, Lost Project en Stichting Nieuwe Helden en is gesteund door het BNG Fonds. The Man Squad is onderdeel van het project De Man Is Lam (www.demanislam.nl)

Credits

Performers:               Ivan Words (32), Rashif El Kaoui (29), Amro Kasr (28) en Tim van den Heuvel (29)

Regisseur:                 Lucas De Man