Sam

Rabobank Residency

In deze energieke solovoorstelling met afwisselend de acteurs Isil Vos of Michaël Bloos en in regie van Lucas De Man volgen we een uur lang bankmedewerker Sam. Sam werkt al meer dan tien jaar voor de Rabobank, maakt vlot carrière en heeft plezier in het werk, maar stelt zich regelmatig vragen over de zin, de toekomst, de cultuur en de waarden van de bank. Sam twijfelt soms en vraagt zich af wat er beter of anders zou kunnen. Om vorm aan de vragen en de zoektocht te geven is Sam een vlog begonnen, met inspirerende mensen van binnen en buiten de bank, over de toekomst van werk, geld en leven. Speciaal voor Sam componeerde Niels Kuiters muziek die is gebaseerd op ‘bankgeluiden’. Sinds november 2017 wordt de solovoorstelling in samenspraak met lokale Rabobank-filialen opgevoerd overal in Nederland en ook daarbuiten. Zo heeft Sam in 2019 5 keer in de Verenigde Staten gestaan om daar voor alle Rabobank medewerkers te spelen.

Sam is onderdeel van de Artist in Recidence van Nieuwe Helden bij de Rabobank.

Voor boekingen: boeking@stichtingnieuwehelden.nl

Credits:

• Regie: Lucas De Man
  • Spel: Michaël Bloos of Isil Vos
  • Co regie: Michaël Bloos en Isil Vos
  • Regie assistentie: Mariëlla van Apeldoorn
  • Vormgeving: Pascal Leboucq
  • Muziek: Niels Kuiters
  • Video en videobewerking: Adriaan Schuitemaker en Hendrik Walther
  • Techniek: Jeroen Duyvendak
  • Producent: Stichting Nieuwe Helden

Mogelijk gemaakt door:
Rabobank Kunstcommissie, La Dress

Met dank aan:
Verily Klaassen, Tanja Kliphuis, Danielle Laudy, Godelieve Spaas, Laurean Thomas, Wendy van Gastel, alle gidsen en natuurlijk de medewerkers van de Rabobank!