De Man in Azië

Een zoektocht naar millennials Azië

In De Man in Azië, neemt Lucas De Man je mee op een fascinerende trip: vliegensvlug reis je in zes weken door zes Aziatische megasteden. Tijdens de performance ontmoet je een opkomende generatie millennials in Tokyo, Seoul, Singapore, Shenzhen, Hong Kong and Taipei en ontdekt hoe zij, net als wij, een verschil willen maken in een complexe, snel veranderende en soms zelfs angstaanjagende, wereld.

Met op reis verzameld filmmateriaal, manga animaties en de meest onwaarschijnlijke ontmoetingen met kunstenaars, wetenschappers, sociaal activisten, studenten of professors vertelt Lucas De Man het verhaal van een taboe doorbrekende generatie. Want hoe combineer je moderne, controversiële vormen van liefde, vriendschap en seks met traditionele en veilige familiebanden? Hoe leef je in een toekomst die steeds dichterbij komt en waarin robots het dagelijks leven overnemen?

De Man in Azië inspireert. Aziatische millennials brengen een hands on mentaliteit die haast niet te evenaren is. Denk overpopulatie, klimaatverandering, eenzaamheid, stress, artificial intelligence of onze Aziatische tijdgenoten hebben al een antwoord. De Man in Azië is meer dan een verhaal, een reisverslag of een documentaire. Het is een ontdekkingstocht vol verbeeldingskracht die inzicht geeft in dé uitdagingen van nu. En die je kennis laat maken met een generatie die klaar is voor radicale verandering.

De Man in Azië is beschikbaar in het Engels als ‘Meet the Millenials’ en is onderdeel van project Hello Asia, geïnitieerd door Stichting Nieuwe Helden. De performance wil zoveel mogelijk mensen inspireren, ook buiten het theater. Daarom komen we ook graag langs op festivals, congressen, universiteiten of andere plekken waar we met ons publiek in gesprek kunnen gaan. Kijk voor meer informatie op www.projecthelloasia.com

Lucas De Man: Artistiek directeur, presentator
Hyunsin Kim: Choreograaf, performer                                                                                                         Joep van Osch: Filmregisseur
Kimberly Major: Projectleider, onderzoeker