Broodfonds Nieuwe Helden

Hallo acteur, kunstenaar, technicus, productieleider, scenograaf, cameraman, …

Kortom: creatieveling!

Voel je jezelf aangesproken? Dan ben je waarschijnlijk een ZZP’er, zoals het grote merendeel van de mensen die werkzaam zijn in de creatieve sector.

Wij nodigen je graag uit voor de informatiebijeenkomst over ons broodfonds op maandag 3 december om 19:00, deze vindt plaats op ons kantoor in Open Coöp (Tolhuisweg 2, 1031 CL Amsterdam).

Als ZZP’er heb je het jezelf waarschijnlijk al eens afgevraagd, wat moet ik doen als ik ziek word? Veel ZZP’ers zijn niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid, waardoor je het jezelf niet kan permitteren om ziek te zijn, of voldoende geld opzij moet zetten om de periode waarin je ziek bent te overbruggen. Niet echt een duurzame onderneming dus!

Speciaal voor kleine ondernemers is het Broodfonds tot leven geroepen. Het principe is dat je maandelijks geld opzijzet, dit doe je niet alleen, maar met alle leden. Iedereen zet maandelijks een vast bedrag op een aparte eigen rekening, dit geld blijft dan ook in jouw bezit (dit wil zeggen dat wanneer je uit het broodfonds stapt, je jouw geld terug meeneemt). Wanneer een lid van het broodfonds arbeidsongeschikt wordt, geeft iedereen die persoon een schenking uit zijn of haar aparte rekening ter vervanging van de winst uit onderneming (m.a.w. inkomen). Zo doet iedereen een kleine bijdrage en hoef jij je als kleine ondernemer geen zorgen meer te maken over je inkomsten wanneer je voor langere periode niet kan werken.

Klinkt dit voor jou ook als muziek in de oren?

Dan heb ik heel goed nieuws!

Speciaal voor de vele creatievelingen die zich inzetten voor de projecten van Stichting Nieuwe Helden hebben wij besloten om een broodfonds op te richten. Vanuit onze eigen kringen hebben wij al behoorlijk wat aanmeldingen maar het lijkt ons goed om ook open te staan voor nieuwe mensen die de creatieve sector een warm hart toedragen.

De informatiebijeenkomst is gratis en volledig vrijblijvend, aanmelden kan tot uiterlijk maandag 26 november via deze link: https://goo.gl/forms/VoIqzpSikPdlQf2b2.                Vragen, opmerkingen en iets over wie je bent en wat je doet kan je ook hier kwijt.            Voor dringende zaken kan je best even mailen naar dries@stichtingnieuwehelden.nl.          Of bellen naar 0031 6 54 15 84 67

Tip: neem ook zeker eens een kijkje op deze website: https://www.broodfonds.nl

Graag tot dan!

Vriendelijke groeten