Yes, Please! tentoonstelling

Een zintuigelijke, performatieve zoektocht naar erotische identiteit in Marres Maastricht

In Yes, Please! worden bezoekers door middel van een menukaart met wel 333 erotische verhalen uit 66 subcategorieën, kamer voor kamer door nieuwe fantasiewerelden geleid. Door sluiers van schaamte, onder zachte tapijten en in een ietwat kinky keuken ontdekken bezoekers de veelzijdigheid van de menselijke verbeelding. Bolleke staat gedurende de tentoonstelling in de tuin van Marres, waar op inschrijving meer interviews afgenomen worden.

Stichting Nieuwe Helden deed in de afgelopen twee jaar onderzoek naar de erotische fantasieën van meer dan 300 Nederlanders en Vlamingen. Bolleke, een met audioapparatuur uitgeruste caravan, trok langs verschillende festivals om erotische fantasieën te verzamelen. De verzamelde verhalen werden ondergebracht onder negen categorieën: Meerdere mensen; Macht, controle, ruwe seks; Nieuwigheid, avontuur en afwisseling; Taboes & verboden seks; Delen van partners & non-monogamie; Romantiek & passie; Erotische flexibiliteit; Herbeleven; en Focus en Sensaties. Deze vormen tevens de basis voor de tentoonstelling Yes, Please!, die van 8 maart tot en met 7 juni 2020 bij Marres te beleven is.

Concept: Pascal Leboucq, Marc Alberto en Lucas De Man. Dramaturgie en inhoud: Lucas De Man en Marielle de Goede. Vormgeving: Pascal Leboucq, Naomi Jansen, Vivien Vuong. Geluidskunst: Marc Alberto. Productie: Rosa van der Flier. Techniek: Marres. Co-producent: Marres. Speciale dank aan Marres, onderzoekers, geïnterviewden en het Yes, Please!-team.