Project New Heroes presents: Robin

Een theatrale lecture performance over happiness op de werkvloer

In deze 60 minuten durende lecture performance deelt HR manager Robin op TEDx achtige wijze haar persoonlijke verhaal. Van haar burn-out tot haar zoektocht naar voortdurend geluk voor haarzelf en haar werknemers. Gebaseerd op tientallen interviews met (internationale) HR managers, Chief Happiness Officers, AI experts en Vitality coaches nemen we het publiek mee in een verhaal over algoritmes die geluk meten, over cursussen en workshops die oplossingen bieden en uiteindelijk over de kracht van verdriet, kwetsbaarheid en twijfel.

About Robin

Robin heeft een MA in International Business van een prestigieuze buitenlandse universiteit en werkte zich op tot de HR manager van een groot bedrijf. Helaas betalen jaren keihard studeren en werken zich uit in een korte maar heftige burn-out. Na terugkomst besluit ze het bij het bedrijf over een radicaal andere boeg te gooien. Als Human Resource Officer focust Robin zich vanaf dat moment op Happiness on the workfloor en wint hiermee verschillende klinkende awards. Robin wordt inmiddels veel gevraagd als spreker met een wervelende presentatie over de mogelijkheden van algoritmes om Happiness bij werknemers te meten, aan te moedigen en in te zetten als indicator van toegevoegde waarde voor het bedrijf. Maar na jaren zoeken naar het ultieme geluk begint Robin zich af te vragen of de mens eigenlijk wel constant gelukkig moet zijn om van waarde te zijn.

Lecture performance

Het publiek van Robin krijgt geen klassieke theatervoorstelling te zien, maar is te gast bij een TedX-achtige talk; een herkenbaar beeld voor zowel theaterpubliek als werknemers, HR managers en innovators uit het bedrijfsleven. Door gebruik te maken van theatrale storytelling en prachtige visuals van verschillende illustratoren en animators vertellen we echter een vele malen indringender verhaal en stellen we vragen over de maakbaarheid van de mens.

Robin boeken of geïnteresseerd in de mogelijkheden? Mail naar booking@companynewheroes.com

Project New Heroes

De lecture performance is onderdeel van Project New Heroes, een project over de mogelijkheden en verantwoordelijkheden van deze generatiesEen multimediaal meta-project waarin we door middel van verschillende kunstprojecten urgente thema’s en vragen op de kaart zetten.

Robin wordt ontwikkeld door Lucas De Man en Isil Vos, aangevuld met een team van creatives voor de muziek en de visuals.