SLAAP KID

Actie in de Kolenkitbuurt

Nieuwe Helden werkte samen met Cascoland en Grafisch Atelier Amsterdam aan de voorbereiding van een project voor in de Kolenkit buurt Amsterdam West.

Als voorbereiding maakte Michael Bloos een paar urban actions waaronder: slaap een nacht buiten in de Kolenkit. Met zijn bed op wieltjes heeft hij op 4 verschillende plaatsen in de Kolenkit de nacht doorgebracht. Waar wij in eerste instantie bang waren voor geweld of vandalisme werden we uiteindelijk verrast door de vele fijne gesprekken en reacties van jong en oud.

20140910_232604

In september 2014 maakte Michaël Bloos samen met CASCOLAND(International network of artists, architects, designers and performers in public pace) en Karien van Assendelft (taalkunstenaar) SLAAP KID. Hiervoor sliep hij een hele nacht op straat in de Kolenkitbuurt te Amsterdam.

Van Assendelft schreef een gastcolumn voor ‘Stadsleven’ naar aanleiding van SLAAPKID die je hier kunt terugvinden.