JOC gaat vreemd

Jouw muziek samen op het podium met het Jazz Orchestra of the Concertgebouw

Jazz Orchestra gaat vreemd is een concept van Nieuwe Helden en het Jazz Orchestra of the Concertgebouw, waarbij het eigen werk van de uitgenodigde muzikanten centraal staat.

Het Jazz Orchestra of the Concertgebouw stapt uit de comfort zone om muziek te maken met invloeden uit een heel andere hoek.

Uit de 22 inzendingen voor Jazz Orchestra Gaat Vreemd kozen we samen de band The Grenadeers, singer-songwriter Karlijn Langendijk, zanger/danser Ruben Sanchez, theatermaakster en muzikant Stephanie Smit en hiphop-producer Quincy Speelman.
Een aantal van de bandleden van het Jazz Orchestra dook met deze jonge multitalenten de verschillende studio’s in om te jammen – letterlijk en figuurlijk uit de comfort zone – en om te werken aan bigband-bewerkingen met de stukken van de deelnemers als uitgangspunt. Het was aan Rob Horsting om samen met de deelnemers de stukken te arrangeren voor bigband.

Kijk op ons Youtube kanaal naar hoe de samenwerking is verlopen.

Het project werd afgesloten met twee avonden waarop de uitkomsten van de verschillende samenwerkingen gepresenteerd werden. Vrijdag 11 januari 2019 in Podium Mozaiek & Zaterdag 12 januari 2019 in Paradiso Noord.