In Search of Democracy 3.0

Een doorgaand artistiek onderzoek naar de toekomst van democratie.

Autoritaire leiders, algoritmes en globalisering. Democratieën staan van alle kanten onder druk. Als we macht op een eerlijke manier willen vormgeven, moet er iets veranderen. Maar wat precies, en hoe?

Een democratische avond voor bijna iedereen

Wij, Stichting Nieuwe Helden, ARSENAAL en Het Zuidelijk Toneel, gaan op reis door Europa met een nieuw project: In Search of Democracy 3.0 (Op Zoek naar Democratie 3.0). Samen met lokale partners en burgers doen we onderzoek naar hedendaagse democratieën, met al hun uitdagingen en mogelijkheden voor de toekomst. In Search of Democracy 3.0 bestaat uit een interactieve live performance, een documentaireserie, een lezing en een online kennisplatform.

In de zomer van 2019 start de tour van de live onderzoeksperformance ​Een democratische avond voor bijna iedereen.​ Het wordt een fijne en dynamische avond waar bij we u meenemen in ons onderzoek naar de geschiedenis, het nu en de toekomst van de

democratie. We geven niet alleen een analyse maar zoeken ook actief naar nieuwe mogelijkheden en ideeën. Dus wees bereid om geprikkeld te worden.
De combinatie van theater, muziek en directe dialoog zorgt voor een open en toegankelijke sfeer waarbij u zelf kunt kiezen of u deelneemt aan het onderzoek of dat u liever kijkt naar wat er gedacht en besloten wordt.
In elk geval tot gauw.

Voor meer informatie zie: insearchofdemocracy.com