In Search of Democracy 3.0 – Performance

Een doorgaand artistiek onderzoek naar de toekomst van democratie

Autoritaire leiders, algoritmes en globalisering. Democratieën staan van alle kanten onder druk. Als we macht op een eerlijke manier willen vormgeven, moet er iets veranderen. Maar wat precies, en hoe?

Wij, Stichting Nieuwe Helden, ARSENAAL en Het Zuidelijk Toneel, gaan op reis door Europa met een nieuw project: In Search of Democracy 3.0. Als pilot project van het Europese netwerk IN SITU en samen met lokale partners en burgers doen we onderzoek naar hedendaagse democratieën, met al hun uitdagingen en mogelijkheden voor de toekomst.

Live onderzoeksperformance
In de zomer van 2019 zijn we gestart met de tour van de live onderzoeksperformance “ Een democratische avond voor bijna iedereen”. Een fijne en dynamische avond waarbij we je meenemen in ons onderzoek naar de geschiedenis, het nu en de toekomst van de democratie. We geven niet alleen een analyse maar zoeken ook actief naar nieuwe mogelijkheden en ideeën. Dus wees bereid om geprikkeld te worden!
De combinatie van theater, muziek en directe dialoog zorgt voor een open en toegankelijke sfeer waarbij je zelf kunt kiezen of u deelneemt aan het onderzoek of dat je liever kijkt naar wat er gedacht en besloten wordt. In elk geval tot gauw!

In Search of Democracy 3.0 bestaat uit een interactieve live performance, een documentaireserie, een lezing en een online kennisplatform. We ontmoeten je graag op onze reis! Ons doorgaande onderzoek vormt en hervormt onze performance, documentaire reeksen en lezingen. Waar we ook gaan, we verzamelen nieuw materiaal om onszelf te informeren en kennis met u te delen. Interviews met denkers en changemakers, ‘Vox Populi’ met lokale burgers uit verschillende landen en andere interessante inzichten opgedaan tijdens onze reis.

Volg onze reis >>>  Website | Twitter | Facebook | Instagram

Project credits
Van/met: Lucas De Man, Sarah Eisa, Willy Thomas, Emma Lesuis, Niels Kuiters, Jasper van den Berg, Eva Meijering and Saar Vandenberghe

Performers (afhankelijk van de locatie): Lucas De Man, Sarah Eisa, Willy Thomas, Niels Kuiters, Eva Meijering, Saar Vandenberge en Jasper van den Berg