Hello Asia

Een zoektocht naar de millenial generatie in Azië

Hello Asia is een multimediaal kunstproject op zoek naar raakvlakken tussen de opkomende creatieve generaties in Oost en West, die streven naar sociale vooruitgang. In Hello Asia nemen artistiek leider van Stichting Nieuwe Helden Lucas De Man (Ghent/Amsterdam) en theatermaker Hyunsin Kim (Berlijn/Seoul) je mee op hun reis door Azië op zoek naar inspiratie. Ze zoeken uit hoe jonge changemakers in Azië omgaan met de sociale vraagstukken van nu in (mega)steden zoals Hong Kong, Beijing, Shanghai, Taipei, Seoul en Tokyo.

Wat speelt er? Wat kunnen we leren van hun ideeën over de burgermaatschappij, de gezondheidszorg, de vergrijzende samenleving, het milieu, sociale ongelijkheid, onderwijs, technologie en de toekomst? En bovenal, hoe gaan we samen verder?

Hello Asia wordt een multimediaal kunstproject, waarbij als basis steeds samen zal worden gewerkt met verschillende kunstenaars en (inter)nationale partners. Het project start met een reis door Azië, waaruit in elk geval een lecture/performance zal voortkomen in 2018 en een documentaire serie in 2019. De uiteindelijke bestemming is het ontwikkelen van een interdisciplinair kunstwerk in 2019.

Kijk voor alle informatie en onze partners op: www.projecthelloasia.com

Lucas De Man: Artistiek directeur, presentator
Hyunsin Kim: Choreograaf, performer                                                                                                        Joep van Osch: Filmregisseur
Kimberly Major: Projectleider, onderzoeker