Goud van Brabant

Een multi media project over het verleden van Brabant

Wie meer weet over het collectieve én eigen verleden, kijkt anders naar de wereld. Geschiedenis geeft duiding aan het hier en nu en schept vertrouwen voor de toekomst. Daarom werken we samen met de provincie Noord-Brabant en Erfgoed Brabant aan de campagne Goud van Brabant. We brengen mensen met elkaar in gesprek over het heden, verleden en de toekomst. Zo stimuleren én onderhouden we een dialoog. Een dialoog met een breed palet aan verhalen; van het persoonlijke tot het institutionele, van het tastbare tot het immateriële.

Voor Goud van Brabant creëren we een nieuw online platform, voeren we een sociale media campagne en maken we het TV programma Goud van Brabant. We zoomen uit en kijken naar de grote verhalen over de bestuurlijke geschiedenis, het religieus erfgoed, de innovaties en de oorlogen van Brabant. Maar we zoomen vooral ook in op de kleine, persoonlijke verhalen van de Brabanders. Verhalen die Brabant en de Brabanders hebben gemaakt.

Oproep: Filmmaker voor korte TV -serie
Uniek aan Goud van Brabant is de wijze waarop de verhalen worden vertolkt; door creatieve makers van amateur tot professional en van filmmaker tot beeldend kunstenaar. Het TV programma Goud van Brabant wordt eind 2018 vertoond en bestaat uit verschillende items. Voor deze serie zijn we nadrukkelijk op zoek naar een professionele maker. Meer informatie over deze oproep vind je hier: Oproep TV serie Goud van Brabant

Projectleider: Diana van Bokhoven
Medewerkers: Elske Verbraak (Stichting Nieuwe Helden), Ruut van der Beel (filmmaker), Sofie Moons (Provincie Noord-Brabant) en Laura Hondebrink (Erfgoed Brabant)