Stichting Nieuwe Helden

RSIN/Fiscaal Nummer: 820676391
SBI-code: 90011 en 90012

Bestuur en Toezicht

Nieuwe Helden volgt de aanbevelingen van de Code Cultural Governance. Stichting Nieuwe Helden is georganiseerd volgens het Raad van Toezicht-model. De leden van de Raad van Toezicht van Stichting Nieuwe Helden zijn tevens leden van de Algemene Vergadering van de vzw.

Lucas De Man, bestuurder
Wouter Goedheer, bestuurder

Raad van toezichtaantredeneinde termijn
G.V. van Campen (voorzitter)04-10-201704-10-2021
G.G.P. De Wael23-03-201723-03-2021
K. Netten26-11-201926-11-2023

Beloningsbeleid

De leden van de Raad van Toezicht zijn onbezoldigd. De bestuurders ontvangen geen vergoeding voor de werkzaamheden samenhangend met de bestuurstaken. Wel ontvangen zij een vergoeding voor werkzaamheden anders dan het besturen van de stichting. De hoogte van deze vergoeding wordt vastgesteld door de Raad van Toezicht waarbij de CAO theater als uitgangspunt wordt gebruikt. De WNT is niet van toepassing op Nieuwe Helden, desalniettemin blijven alle vergoedingen onder de WNT norm.

Nieuwe Helden onderschrijft de de uitgangspunten van de code Fair Practice en volgt voor alle opdrachtnemers haar eigen zakelijke regel: Wie werkt wordt betaald

ANBI

Stichting Nieuwe Helden is door de belastingdienst aangemerkt als een Algemeen Nut Beoogende Instelling en Culturele Instelling. Dat betekent dat extra belastingvoordeel mogelijk is voor donaties aan Stichting Nieuwe Helden.

Bestuursverslag 2019
Jaarrekening 2019