Stichting Nieuwe Helden

Lieven de Winnestraat 6
9000 Gent
Ondernemingsnummer: 0887.570.289

Projecten gericht op de Belgische markt worden geproduceerd vanuit de Nieuwe Helden vzw, alle andere projecten vanuit de stichting.

Bestuur en Toezicht

Nieuwe Helden volgt de aanbevelingen van de Code Cultural Governance. Stichting Nieuwe Helden is georganiseerd volgens het Raad van Toezicht-model. De leden van de raad van toezicht van Stichting Nieuwe Helden zijn tevens leden van de Algemene Vergadering van de vzw.

Lucas De Man, bestuurder stichting en vzw
Wouter Goedheer, bestuurder stichting en vzw
Pascal Leboucq, bestuurder vzw
Raad van Toezicht & Algemene vergadering

Beloningsbeleid

De leden van de Raad van Toezicht en VZW zijn onbezoldigd. De bestuurders ontvangen geen vergoeding voor de werkzaamheden samenhangend met de bestuurstaken. Wel ontvangen zij een vergoeding voor werkzaamheden anders dan het besturen van de stichting. De hoogte van deze vergoeding wordt vastgesteld door de Raad van Toezicht op basis van de CAO theater De WNT is niet van toepassing op Nieuwe Helden op basis van 1.3c, desalniettemin blijven alle vergoedingen onder de WNT norm.

Nieuwe Helden onderschrijft de de uitgangspunten van de code Fair Practice en volgt voor alle opdrachtnemers haar eigen zakelijke regel: Wie werkt wordt betaald

ANBI

Stichting Nieuwe Helden is door de belastingdienst aangemerkt als een Algemeen Nut Beoogende Instelling en Culturele Instelling. Dat betekent dat extra belastingvoordeel mogelijk is voor donaties aan Stichting Nieuwe Helden. Meer info op www.cultuurdaargeefjeom.nl

Bestuursverslag stichting 2018