Toren van Babel

Volgens het verhaal van de Toren van Babel wilden mensen bouwen tot aan de hemel. Wat willen mensen anno 2014? De installatie Toren van Babel reflecteert op de ontwikkeling van de participatiemaatschappij.

torenvanbabel

De Toren van Babel
Dit monumentale audiovisuele kunstwerk laat een momentopname zien temidden van alle spraakverwarring in onze huidige maatschappij. Betreed het hart van Toren van Babel en ervaar daar de kracht en de kwetsbaarheid van de participatiemaatschappij. De installatie is gratis te bezoeken en zal de komende twee jaar op verschillende plekken in de stad komen te staan. Een samenwerkingsproject van Het Makershuis/Academie voor Beeldvorming en Stichting Nieuwe Helden.

Toren van Babel is onderdeel van het stadsproject OOG Den Bosch. Het stadsproject bestaat uit drie onderdelen:
IK: de kunstinstallatie OOG.  Via 5 ogen die we aan gebouwen in de stad hangen krijgen mensen de mogelijkheid om bij zich zelf naar binnen te kijken.
DE ANDER
Bij ANDER maakt Lucas de theatervoorstelling LOS die gaat over de angst voor verlies.
ONS
In ONS geven we gehoor aan de samenleving zelf. Wie doet er wat in deze opkomende participatiemaatschappij? De Toren van Babel is hier onderdeel van, maar ook vele andere maatschappelijke projecten.

Neem voor meer informatie contact met ons op.