Sketch

De stad biedt ons alles. Maar is alles wat jij wilt hebben eigenlijk wel voorhanden? Of zou je er zelf nog iets aan kunnen toevoegen? Bekijk de stad eens met andere ogen. Wat zou je willen veranderen? Het Zuidelijk Toneel en Stichting Nieuwe Helden presenteren Sketch, een nieuwe performance-installatie in de openbare ruimte van Lucas De Man en Pascal Leboucq.

sketch  sketch5

sketch1            sketch6

In en rondom een prop leeg schetspapier op architecturale schaal onderzoekt de jonge architect Arthur de psyche en de verlangens van uw stad. Hij nodigt je in zijn Sketch uit om samen vorm te geven aan uw gedroomde stad. Laat je inspireren door het lege canvas.

Sketch staat drie dagen in het midden van de stad, dringt zich op in het normale stadsbeeld en vraagt: welk gebouw ontbreekt er? Sketch verzamelt de (zelf)getekende antwoorden van de inwoners, waardoor na drie dagen een groot beeld ontstaat van alle verlangde gebouwen. Aan het einde van de laatste dag worden alle schetsen gepresenteerd.

Sketch stond al in Tilburg, Roozendaal, Heerlen, Den Bosch, Breda, Eindhoven en Leuven (B). In 2014 bezoekt Arthur negen Europese landen en beleeft vervolgens zijn apotheose voor de Europese Unie in Brussel. In Nederland, België, Groot-Brittannië, Zweden, Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Hongarije en Turkije opent Arthur telkens de conferentie over Urban Policy. Aan het einde van zijn reis door Europa neemt hij alle schetsen mee naar Brussel, om ze daar in een Grande Finale te tonen in zijn Sketch aan de leden van de Europese Unie (22 t/m 24 november 2014).

Neem voor meer informatie contact met ons op.