De Man door Europa

Voor zijn project in Search of Europe reisde Lucas De Man zomer 2015 in 30 dagen naar 17 steden in 8 landen en interviewde meer dan 20 creators (creatieve professionals) die proberen de maatschappij waarin ze leven vorm te geven. Wat opviel is dat er een nieuwe generatie aan het opstaan is in Europa en dat zij klaar zijn om voor verandering te strijden. Geïnspireerd door deze reis maakte Lucas een theatraal reisverslag De Man door Europa.

Scenefoto 3 - Rumke en De Man Door Europa - fotograaf - Phile Deprez

In De Man door Europa neemt Lucas zijn publiek met behulp van interviewfragmenten mee langs de belangrijkste inzichten en strijdpunten van de jonge generatie Europeanen die hij op zijn reis tegenkwam.

De zeer actuele voorstelling was voor de première al uitverkocht en werd door pers en publiek laaiend ontvangen. De voorstelling werd in 2016 geselecteerd voor zowel het Nederlandse als het Vlaamse Theaterfestival.

Sinds de première in augustus 2015 speelde de voorstelling al in meer dan 10 landen, voor vele verschillende aanvragers (universiteiten, ambassades, politici, theaters, debatcentra, congressen, enz.) op vele verschillende plekken.

De voorstelling duurt 90 minuten, is zeer geschikt voor verschillende publieksgroepen en kan in theaters, auditoriums en congreszalen gespeeld worden.

De voorstelling is nog steeds te boeken. Voor meer informatie neem contact met ons op (info@stichtingnieuwehelden.com).

In Search of Europe

Onze Europese samenleving verandert. De transitietijd waarin ons continent zich bevindt vormt het uitgangspunt van In Search of Europe. Discovering the Self:  een kunstproject dat bestaat uit onder andere een reis door Europa, de voorstelling  Rümke en De Man Door Europa, een documentaire en de kunstinstallatie WOLK.