LOS

Bijna iedereen heeft wel eens iemand verloren. Of zichzelf. Of de controle.
Mensen zijn bang om een ander te verliezen. We hebben echter niet altijd de tools om met die angst om te gaan. Er heerst een taboe op het openlijk uiten van je verdriet en je angsten, dus drukken we het de kop in en slikken het weg. Maar telkens als je iemand verliest, verlies je ook iets van jezelf.

In de voorstelling ‘Los’ kaart Lucas De Man een belangrijk taboe aan. In onze samenleving is er weinig ruimte om het verlies van een dierbare te delen of je hierover kwetsbaar op te stellen in het openbaar. Daarover maakt Lucas deze confronterende voorstelling tegen de angst en voor de kracht van kwetsbaarheid. LOS is een co-productie met Het Zuidelijk Toneel en onderdeel van het stadsproject OOG Den Bosch.

LOS speelde al zes keer voor een uitverkochte zaal tijdens Theaterfestival Boulevard 2014 en kwam terug op 23 oktober 2014 in de Verkadefabriek als onderdeel van Stadsproject OOG Den Bosch. In het najaar van 2015 toerde LOS langs verschillende theaters.

Stadsproject OOG Den Bosch
Met OOG Den Bosch onderzoekt stadskunstenaar Lucas De Man de binding van de mens met zichzelf en zijn stad. Het bestaat uit drie onderdelen:
IK: het project OOG. Via 5 ogen die we aan gebouwen in de stad hangen krijgen mensen de mogelijkheid om bij zich zelf naar binnen te kijken.
– De Ander
Bij ANDER maakt Lucas deze theatervoorstelling LOS die gaat over de angst voor verlies.
– ONS
In ONS geven we gehoor aan de samen-leving zelf. Wie doet er wat in deze opkomende participatiemaatschappij? Met projecten als De Toren van Babel en vele andere maatschappelijke projecten.

Neem voor meer informatie contact met ons op.