Bejaarden & Begeerte

Annie van Wees († 04-01-2011)

Na afloop van onze eerste Antwerpse voorstelling werd ik gebeld met slecht nieuws: Annie van Wees was plotseling overleden.
Annie was lid van ons allereerste Eindhovense ouderenadviesteam. In de vele gesprekken die we met hen hadden ter voorbereiding op onze voorstelling, kwam zij regelmatig met de mooiste verhalen, waarvan sommige later zelfs rechtstreeks op het toneel belandden. Over de liefde vroeger, over de liefde nu. Altijd onderhoudend, soms een tikkeltje TE recht voor d’r raap. Want waar anderen hun woorden zorgvuldig afwogen, nam Annie geen enkel blad voor de mond. Ze deed wat ze wilde, had lak aan alles en iedereen en trok vol levenslust haar eigen plan. Het hart op de juiste plaats én op de tong.
Annie lijkt een beetje op ons personage Emmy, die net als zij tot de laatste snik van het leven geniet, en toevallig ook regelmatig helpt in een verzorgingshuis. (‘Bij de oudjes,’ zoals de 82-jarige dat zelf noemde.) Daarom ben ik blij dat ik nu dit kan zeggen: elke keer wanneer wij de voorstelling spelen, vertellen we stiekem ook een beetje over Annie.

Oscar

Annie van Wees Annie van Wees
Annie van Wees (* 29-01-1928 † 04-01-2011)

Dit bericht is geplaatst in . Bookmark de permalink.

2 thoughts on “Annie van Wees († 04-01-2011)

1. Bedankt voor dit mooi stukje en foto. Toch nog een andere kant van mijn moeder ontdekt, schunnig?
    Zij heeft ieder geval genoten van de mooie gesprekken en van de uitvoering in Eindhoven.
    Line Koppens van Wees

2. Heel verrassend! Wat is dit leuk om te lezen. Het geeft mij een heel goed gevoel dat zij er zo bij betrokken was en zoveel van haarzelf liet horen en zien. De foto’s vind ik perfect.
    Komen jullie ook naar Nederland?
    Veel succes met de “voorstellingen”,een lieve groet, Tine Ploeg