Koekjesmozaïek

Op zaterdag 17 september deden wij samen met Bakker John Van Leeuwen en de bewoners van Haarlemmermeer een aanval op het wereldrecord ‘Het grootste Koekjesmozaïek ter wereld’ van het Guinness World Records en dit ter gelegenheid van het festival Ringbiennale in Haarlemmermeer.

Om 16u stipt legde werden de laatste koekjes door wethouders en burgemeester gelegd en hebben wij OFFICIEEL het Wereldrecord GEHAALD!!!! 20500 koekjes vormden samen een 202m2 groot mozaiek vormgegeven door Pascal Leboucq in concept van Lucas onder de productionele leiding van Kim Eldering in heel nauwe samenwerking met Bakkerij Van Leeuwen.

jessekraal_koekjesmozaiek_img_9251

jessekraal_koekjesmozaiek_img_9184jessekraal_koekjesmozaiek_img_9192jessekraal_koekjesmozaiek_img_9428jessekraal_koekjesmozaiek_img_9446

Het mozaïek van 202 m2 bestaande uit 20.500 koekjes, verbeeldt de 31 kernen van Haarlemmermeer, zijn graan- en landbouwhistorie en de invloed van Schiphol. Onder leiding van Stichting Nieuwe Helden en John van Leeuwen, eigenaar van de Ambachtelijke Bakkerij van Leeuwen, worden zo’n 20.500 koekjes gebakken.

Samen met meer dan 100 andere bakkers, bewoners, studenten en organisaties uit Haarlemmermeer glazuren en transporteren we de koekjes en bouwen we het mozaïek op. Tijdens de Ringbiënnale op zaterdag 17 september wordt het mozaïek gelegd.

Ga voor meer info naar de site van het Ring Biënnale Festival