JE MOET NIET

JE MOET NIET is een lichtkunstwerk, bedacht door Lucas De Man, ontworpen door Pascal Leboucq en voor de helft gefinancierd door de Verkadefabriek. Het kunstwerk is het afscheidscadeau van Lucas aan ’s-Hertogenbosch die na vier prachtige jaren afstand doet van zijn functie als stadskunstenaar van ’s-Hertogenbosch.

In de afgelopen vier jaar zij er een aantal prachtige en enorme projecten neergezet, in samenwerking met de gemeente, verschillende partners, kunstenaars, het Zuidelijk Toneel en met Stichting Nieuwe Helden natuurlijk. Zonder al deze mensen was het realiseren van projecten als OOG en WOLK nooit mogelijk geweest.

Lichtinstallatie JE MOET NIET gaat over één van de belangrijkste thema’s die we met het werk van Stichting Nieuwe Helden steeds aansnijden; de publieke ruimte als plek van ont-moeting.

Een plek waar we niet moeten maar mogen. Want in de maatschappij waarin we leven, waar we continu allerlei verplichtingen hebben en onze hoofden breken over alle problemen in de wereld, zijn de momenten van ont-moeting de belangrijkste momenten in ons leven.

Het kunstwerk is in het geheim gemaakt en neergezet, ook de gemeente wist eerst niet wat en van wie het was. Het kunstwerk is tot 20 februari te bezichtigen op het dak van nummer 23 op de Markt in ’s-Hertogenbosch.

schermafbeelding-2017-01-12-om-12-50-07